Style'ALP Admin
Mesaj Sayısı : 69 Yaş : 29 Nerden : Neşter Street Kayıt tarihi : 16/11/08
| Konu: Ford Focus S C.tesi Ara. 13, 2008 1:29 pm | |
| TEST FORD FOCUS S
SAHNEDEKİ YENİ KARAKTER
Ford’un orta sınıf temsilcisi Focus, tek kapılı S versiyonuyla hem dinamizm hem de TDCI motoruyla yakıt ekonomisi sunuyor. Bu Focus ailesinde ilk kez karşımıza çıkıyor.
Yazı: Burak Ertem Fotoğraflar: FahirTalib
GENÇ PERFORMANS SEVERLER OLARAK ne isteriz? GTI’lardır değil mi ilgimizi çeken, hayallerimizi süsleyen. Bir Civic Type-R, bir Golf GTI, bir Megane RS ya da bir Astra GTC’ye hangimiz hayır diyebilir? Bu cevapla karşılaşabileceğinizi hiç sanmıyorum. Hatta bir Focus RS…
Nelerini severiz biz bu otomobillerin? Yol tutuşlarını, hafif karoserlerini, kıvraklıklarını, güçlü motorlarını, değil mi? En çok da kaslı gövdelerini. Tabi günümüzde 200 HP’ler civarında gezinen güçlere sahip bu otomobillerle sürekli şehir trafiğinde dolaşmak biraz maliyetli oluyor genelde. Güç eşittir tüketim. Az yakan çok giden, kullanımı zevkli ve yakışıklı bir hatchback olsa ne güzel olurdu, değil mi? Biz bunları düşünürken Ford mühendisleri boş durur mu? Buyurun, karşınızda Focus S. Dizel motorlu bir GTI. 17 inç jantları, sert süspansiyonu, spoyleri ve karartılmış farlarıyla Focus’lar arasında kolaylıkla ön plana çıkan model, performanstan daha çok yakıt tüketimini düşünen gençler için yaratılmış. Diğer Focus’lardan farklı olarak S’in içi de oldukça sportif. Sert ve yanal destekleri kuvvetli spor koltuklar, sportif deri direksiyon, vites topuzu ve el freni otomobilin “S” karakterini simgeleyen diğer öğeler.
Peugeot ve Citroen’in içinde yer aldığı PSA grubunun başarılı dizel motoru, Focus’un tüm modellerinde de TDCI adı altında yer alıyor. Common-rail turbodizel motor 109 HP gücünde. Özellikle 240 Nm’lik torkla hayat bulan motor sayesinde Fiesta S, 1750 d/d’den itibaren her viteste oldukça canlı ve istekli bir karakter sergiliyor. Maksimum 188 km/s’lik bir katalog verisi sunan otomobil, sıfırdan 100 km/s’ye 10.9 saniyede ulaşabiliyor. Bu değer aslında 5 kapılı diğer versiyonlardan çok farklı görünmese de oldukça tatminkar. Bunun yanında ortalama 4.8 lt/100 km’lik bir tüketim değeri sunması, Focus S’in en büyük avantajı.
Ford’un her zaman karşısında eğilenecek özelliği olan yol tutuş, Focus S için de sonuna kadar geçerli. 200 HP’lik GTI’lar güçleriyle düzlüklerde geçse de bilinçli bir sürücüyle viraj sonları hep Focus’un liderliğiyle sonlanabilir. Bence bir otomobilde önemli olan da bu. Ele çok iyi oturan, direksiyon hareketlerine çok iyi tepki veren Ford, hem süspansiyonu, hem de geometrik tasarımıyla bunu sağlayabiliyor. Aynı zamanda tepkili fren sistemi de oldukça başarılı gözüküyor. Bir GTI’a 60 bin YTL civarı ödemek yerine, yakıt masrafı olarak da çok daha ekonomik olan ve motor gücü dışında aynı özelliklere sahip olan Focus S’e 15 bin YTL daha az para ödemek… Ya da 80-90 HP güç için… Seçim sizin.
FORD FOCUS S
Motor: 4 silindir, DOHC, 16V, turbodizel Silindir hacmi: 1560 cc Maksimum güç: 109 HP 4000 d/d Maksimum tork: 240 Nm 1750 d/d Şanzıman: 5 ileri manuel Aktarma: Önden çekişli Maksimum hız: 188 km/s 0-100 km/s: 10.9 sn Yakıt tüketimi: 4.8 lt/100 km Lastikler: 205/50 R17 Boş ağırlık: 1260 kg Uz./gen./yük: 4342/1840/1447 mm Bagaj hacmi: 385/1247 lt Fiyat: 44.503 YTL | |
|